Vrácení, výměna či reklamace
Reklamace
Reklamační řád upravuje vzájemné vztahy mezi prodávajícím a kupujícím, odebírajícím zboží od prodávajícího. Reklamační řád se řídí Zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a dále s přihlédnutím ke specifickým podmínkám prodávajícího, které upravuje tento řád, prováděcí procedury a postupy prodávajícího, zejména pro zboží, u kterého je k vyřízení reklamace nutné posouzení výrobce.
Záruční a reklamační podmínky stanovené reklamačním řádem se týkají pouze zboží, jehož reklamace byla kupujícím bezodkladně, řádně a oprávněně uplatněna ve stanovené záruční době.
Reklamace viditelných vad (geometrické parametry a jakost povrchu) je možné reklamovat pouze před položením dlaždic.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody a ušlý zisk vyplývající z provozu produktu, případně jeho poruchy nebo jeho nekompatibility s jinými produkty (není-li předem písemně stanoveno jinak), ani za škody způsobené vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytovaná záruka.
Kupující svým podpisem na dodacím nebo přepravním listu stvrzuje převzetí zboží a svůj souhlas s reklamačním řádem a reklamačními podmínkami prodávajícího.
Kupující je povinen při převzetí zboží od prodávajícího nebo od smluvního dopravce zboží okamžitě prohlédnout, tzn. zkontrolovat množství, které musí být v souladu s objednávkou/fakturou/dodacím listem a zkontrolovat, zda zboží není mechanicky poškozeno. V případě doručení poškozeného zboží přepravcem je kupující povinen zapsat typ a rozsah poškození do přepravního listu přepravce při převzetí zboží.
Případné poškození nebo promočení papírové krabice není důvodem k nepřevzetí zboží nebo reklamaci.
Jestliže kupující zboží neprohlédne nebo jinak nezajistí, aby bylo prohlédnuto při jeho převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce jen prokáže-li, že tyto vady mělo zboží již v době jeho převzetí.
Prohlídku musí kupující provést tak, aby zjistil veškeré zjevné vady, které je možné zjistit při vynaložení odborné péče.
V případě reklamace uplatněné spotřebitelem je tato realizována v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
Kupující je povinen oznámit bezodkladně po provedení prohlídky dodaného zboží všechny vady, které zjistil, resp. které bylo možno při vynaložení odborně provedené prohlídky zjistit. Tyto závady musí být doloženy také fotograficky.
Vady, které nebylo zjevně možno zjistit bezprostředně při převzetí zboží, i když existovaly při převzetí zboží, ale projevily se později, je kupující povinen oznámit prodávajícímu ihned poté, kdy tyto mohly být zjištěny při vynaložení odborné péče.
Písemné nebo elektronické oznámení zjištěných vad musí obsahovat identifikaci zboží, na něm zjištěných vad a popis způsobu, jak se vady projevují, a fotografie zjištěných vad.
Základní dokumenty
- faktura a dodací list, který slouží současně jako záruční list
- reklamační protokoly
V případě výskytu opakované reklamace je nezbytné předložit příslušné předchozí reklamační protokoly.
Místo uplatnění reklamace: kupující může uplatnit reklamaci osobně v provozovně prodávajícího na adrese Tírenská 417, 38773 Bavorov, nebo elektronicky na adresu reklamace@obkladyvilimek.cz (maximální velikost přílohy emailu je 10 MB).
Předání, doprava a náhrada reklamací: kupující doručuje reklamované zboží osobně nebo dopravcem na vlastní náklady a nebezpečí. Zboží z oprávněné reklamace je zasláno zpět na náklady prodávajícího.
Keramické obklady a dlažby mohou mít, vzhledem k technologii výroby, odlišnou barevnost a kalibrační třídu, a z tohoto důvodu není možné uplatnit reklamaci na tyto estetické vady, nemají na funkci výrobku vliv.
Způsob uplatnění reklamace a potřebné dokumenty
Rozsah záruky: na zboží, které je předmětem nákupu a prodeje mezi prodávajícím a kupujícím, poskytuje prodávající záruku na to, že bude způsobilé k obvyklému užívání a že bude mít obvyklé vlastnosti za dodržení příslušných norem, pracovních postupů a výkonu. Délka záruky je dána zákonem, není-li dohodnuto či stanoveno jinak.
Nárok z odpovědnosti za vady: kupující je oprávněn uplatnit nárok z odpovědnosti za vady (garance), pokud oznámí prodávajícímu písemně a bez zbytečného odkladu všechny podrobnosti o zjištěné závadě. Po obdržení této zprávy je prodávající oprávněn vyměnit vadné zboží či odstoupit od smlouvy.
Odpovědnost prodávajícího je pouze do výše kupní ceny prodaného zboží, resp. poměrné části kupní ceny reklamovaného zboží.
Záruční doba začíná dnem vystavení dodacího listu a prodlužuje se o dobu, po kterou bylo zboží v oprávněném reklamačním řízení. Dojde-li k výměně zboží, záruční doba se zkracuje o délku, po kterou kupující původní věc užíval.
Povinné dokumenty pro uplatnění reklamace
- číslo faktury, objednávky nebo dodacího listu
- vyplněný a podepsaný reklamační protokol se specifikovanou vadou
- fotografie reklamovaného zboží (maximální velikost příloh emailu je 10 MB)
Prodávající neručí za škody, které vznikly po převzetí zboží kupujícím.
Vlastnické právo: zboží dodané prodávajícím zůstává vlastnictvím prodávajícího až do úplného zaplacení kupní ceny. Zaplacení je považováno za uskutečněné okamžikem připsáním fakturované částky na účet prodávajícího v plné výši.
Výdej zboží a ceny za skladování: po vyřízení reklamace je kupující povinen zboží převzít do 7 dnů. V případě nezájmu kupujícího či prodlení s převzetím o více než 30 dnů, je prodávající oprávněn uskladněné zboží po 6 měsících prodat za aktuální cenu. Skladné: 50 Kč za paletu/den.
Reklamované zboží dopraví kupující na adresu Obklady Vilímek s.r.o., Tírenská 417, 387 73 Bavorov, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
Vyloučení odpovědnosti za vady zboží
Odpovědnost prodávajícího je pouze do výše kupní ceny reklamovaného zboží. Prodávající neodpovídá za vady, o kterých kupující věděl při uzavření smlouvy nebo které musel s ohledem na okolnosti znát, ledaže se týkají vlastností, které zboží mělo mít podle smlouvy.
V případě prodeje zboží ve snížené jakosti nejsou vady důvodem k reklamaci. Důvody: poškozené balení, chybně označené balení, drobné povrchové vady, nedobarvenost dlaždic, odštípnuté rohy apod.
Práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů nejsou tímto dotčena. Pokud je některé ustanovení obchodních podmínek neplatné, nastoupí ustanovení, které jeho smysl nejvíce přibližuje. Neplatnost jednoho ustanovení neovlivňuje platnost ostatních.
Kontaktní údaje prodávajícího: Tírenská 417, 387 73 Bavorov, Tel.: 608 719 598, Email: reklamace@obkladyvilimek.cz, Tel.: 776 744 068.
Formuláře:
_(295_x_60_px)_(3).png)